همه ساله و همزمان با روز جهانی قدس یکی از مهم ترین محورهای جنگ تبلیغاتی رسانه های وابسته به صهیونیسم بین الملل علیه اسلام و ایران ، القای  مبحث انحرافی یهود ستیزی و انتساب مبارزات ضد صهیونیستی به این عقیده ناروا است .
هدایت گران این مغالطه ی بزرگ در پی این دیدگاه هستند که مهم ترین نه تنها مهم ترین فلسفه تشکیل رژیم باطل و جعلی اشغالگر قدس فرار از یهود ستیزی  Antisemitismو جور و جفای نژادی به پیروان دین موسی(ع) به ویژه در جریان جنگ جهانی دوم و واقعه یا افسانه ی هولوکاست بوده است ، بلکه مبارزه  ی امروز مسلمانان با آرمان های دولت یهود هم نه به خاطر مباحث ارضی و ملی، بلکه یه خاطر دین و نژاد سامی یهودیان است.
واقعیت این است که مسئله ی یهود ستیزی نه مرتبط با سرزمین های اسلامی بلکه ، تفکری کاملا اروپایی است که از روحیه انتقام دولت های مسیحی نسبت جور و ظلم یهودیان به حضرت مسیح(ع) نشات گرفته است .
تاریخ یهودی ستیزی در اروپا با دوران پیدایش مسیحیت و داعیه پیروان آن برای سلطه انحصاری و به رسمیت شناساندن زور مدارانه دین خود به عنوان یگانه مذهب رسمی شروع می‌شود. اولین گروههای مسیحی در اروپا، یهودیانی بودند که به آیین عیسوی گرویده و با اتکا به انجیل، مسیحیت را به عنوان مذهب جانشین برای آیین یهود و به مثابه وحدت جدید درک می‌کردند. این اعتقاد به نفی تعلق یهودیان به محدوده متحدین خدا و متهم کردن آنها به آزار و قتل مسیح منجر شد.
یهودی ستیزی از قرن دوم میلادی در تاریخ، ادبیات و موعظه‌های مسیحی با پیگیری دنبال شد و به شکل تحقیر دینی و قومی در آیین مسیحی تکامل یافت.البته در انجیل چشم‌انداز بازگشت و نجات آخرین بقایای آنها مطرح و از زاویه دین‌شناسی با از بین بردن یهودیان و تحمیل مسیحیت به آنان مرز بندی شده‌است. یهودی ستیزی در قرن ۴ و ۵ که مسیحیت به دین دولتی ارتقا یافت، کیفیت نوینی یافت. در این دوره تخریب کنیسه‌ها، حمللات دایمی به یهودیان، تصویب قوانینی بر مبنای ممنوعیت گرویدن مسیحیان به دین یهود، جلوگیری از ازدواج میان یهودیها و مسیحیان و محروم کردن یهودیان از شرکت در مراجع رسمی و دولتی رایج شد. یهودی ستیزی با گسترش مسیحیت در جوامع اروپایی ازمحدوده محافل دینی خارج و به بخشی از اعتقادات مذهبی ـ خرافی عوام تبدیل شد.
 بدین ترتیب گرچه از دیدگاه بسیاری از پژوهشگران، اختلافات عقیدتی ریشه خصومت ضد یهودی و عدم پذیرش اجتماعی آنها در تاریخ هزارساله قرون وسطی در اروپا را تشکیل می‌دهد، اما محروم کردن آنان از مشاغل کلیدی دولتی، مصادره زمینهای آنها توسط زمینداران بزرگ وابسته به کلیسا، ممنوعیت فعالیت آنها در حرفه‌های صنعتی توسط صنوف، به غارت کشیدن دائمی اموال و دارایی آنها، سوق دادنشان به خرید و فروش کالا و نزول خواری، و نهایتا تحریک توده‌های مذهبی علیه آنها دلالت بر جنگ قدرتی با انگیزه‌های اقتصادی دارد که با پوشش مذهب میدان را می‌آراید. در این جنگ که هدفمند قدرت زدایی کامل یهودیان را از حق مالکیت و شرکت برابر در امور و حقوق اجتماعی دنبال می‌کرد، یهودی به عنوان سمبل معصیت در افکار عمومی توده‌های محروم که خود قربانی سودجویی زمینداران و تجار بزرگ بودند، معرفی شد. پروژه یهودی، سمبل گناه از سوی کلیسا و قدرتمندان اقتصادی عصر به گونه‌ای در میان عوام تبلیغ شد که توجهشان از مکانیسم واقعی مناسبات تبعیض‌آمیز اجتماعی به کینه و نفرت کور علیه «یهودی ذاتا گناهکار» منحرف شد.
در مقابل این تفکر اصالتا مرتبط با دولت های مسیحی و سیطره ی مسیحیت در اروپا و شرق مسیحی، اسلام نه تنها با دین یهود دچار مشکلات بنیادی این چنینی نیست ، بلکه یهودیان در اسلام از چند لحاظ مورد توجه و عنایت قرار گرفته اند.
اولا بسیاری از آیات قرآن درباره ی کام ها و ناکامی های بنی اسرائیل است و در قرآن سوره ای نیز به نام این قوم وجود دارد و یهودیان به عنوان قومی دانشمند و مطلع مورد بررسی ، نقد و تجلیل قرار گرفته اند.
ثانیا یهودیان اولین گروه دینی هستند که به عنوان یک دین با اسلام پیمان می بندند و در مدینه با پیامبر اسلام ارتباط دارند و ثالثا حقوق یهودیان به عنوان اهل ذمه در اسلام پذیرفته شده و آن ها به عنوان اهل کتاب محترم اند.
حتی مورخینی که مواردی بسیار محدود  با عنوان جهود کشی در ایران و اسلام را مورد بررسی قرار داده اند هم اذعان دارند در اسلام ، حداقل 12 قرن ، هیچ درگیری خاصی با قوم یهود ریشه دار نشده و بر خلاف مسیحیت که اندیشه های آن به شدت در قرآن مورد نقد قرار گرفته و حکومت های مسیحی که در قالب جنگ های صلیبی صدها سال با مسلمانان ضد و خورد داشته اند ، یهودیان و مسلمانان با حسن همجواری با یکدیگر زندگی می کنند.
بنابر این تا تشکیل رژیم جعلی اسرائیل نه در تعالیم اسلامی و نه در برخورد مسلمانان با یهودیان در ایران و جهان اسلام ، اثری از آثار تحقیر ، اجازه کشتن و هتک حرمت یهودیان وجود ندارد و حتی تشکیل دولت اسرائیل که باعث این همه مصیبت در پیکره ی اسلامی شده هم باعث این نشده که با یهودیان برخورد بدی صورت بگیرد.
به نظر می رسد ، تبلیغ فرهنگ یهودی ستیزی در جهان اسلام ، یکی از بزرگترین مغالطه هایی است که باعث انحراف افکار عمومی از دلایل مشکلات 60 ساله ای است که با تولد ولد نامشروع بریتانیا یعنی اسرائیل در منطقه خاورمیانه ایجاد شده است.